Betingelser og garanti

Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående betingelser gælder i tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Gastrobutikken.dk

Julegaver byttes ind til D.14/01/2018 – skriv “julegave” i kommentar feltet.

Generelle oplysninger

Cateringinventar.dk
KPA Company
Rømersvej 33
7430 Ikast
Tlf.: 78 76 36 12
E-mail: mail@cateringinventar.dk
CVR: 18066904

Betaling

På www.cateringmarine.restaurantinventar.dk kan der betales med: Dankort, Mastercard, Visa og Visa electron.
Der tages ikke gebyr ved betaling med Dankort. Ved betaling med øvrige betalingskort opkræves der 1,45% af købet i betalingsgebyr.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.cateringmarine.restaurantinventar.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med www.cateringmarine.restaurantinventar.dk indgås aftaler på dansk.

Levering

Forretningsbetingelser og garanti

Om os

Velkommen til Cateringinventar.dk. Webshoppen bliver administreret af Kpa Company ApS, som siden 1994 har specialiseret og leveret udstyr til storkøkken i hele Danmark.

Navn : Kpa Company ApS (cateringinventar.dk)
Cvr-nr : 18066904
Adresse : Rømersvej 33, 7430 Ikast

Telefon : 20 28 02 74
Telefontid : Man-torsdag 08.00 – 16.30 & fredag 08.00 – 13.30
Email : Hovedmail: mail@cateringinventar.dk  Service: service@cateringinventar.dk   Kontor: kontor@cateringinventar.dk 

Returret

Der er 14 dages returret på varer i original emballage eller for varer som er i samme stand som da de blev leveret. Fragtomkostninger tur og retur refunderes ikke.

Hvordan returnerer jeg varen?
Du kan først og fremmest afvise modtagelse af produktet. Når vi får dit produkt retur, henvender vi os til dig, så vi får afklaret dit ønske. Hvis du har modtaget produktet, og ønsker at returnere det, skal du henvende dig til os på tlf. 78 76 36 12. Du er også velkommen til at returnere din vare ved hjælp af vores returportal: https://retur.pakkelabels.dk/kpacompany

Refundering

Når vi har modtaget din returpakke, så vil vores kundeservice straks behandle den. Vi refunderer typisk beløbet til dig indenfor 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde handlen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Refundering af BESTILLINGSVARER
Der opkræves et returneringsgebyr på 15% af prisen for varen, dog mindst 500 kr. excl. moms. Specialproducerede varer kan ikke returneres medmindre andet er særskilt skrevet på fakturaen.

Betaling

Vi afsender din vare, så snart vi har modtaget din indbetaling, med mindre andet er aftalt. Har du betalt med dankort eller mastercard, hæver vi først beløbet på dit kort, så snart vi har afsendt varen fra vort lager.

Anvendelse

Disse salgsbetingelser finder anvendelse for salg af ethvert produkt og enhver ydelse fra Kpa Company ApS (Cateringinventar.dk). Kundens angivelse af særlige eller generelle vilkår i ordreaccept eller udbudsmateriale anses ikke for fravigelse af disse vilkår, med mindre disse er skrifteligt accepteret af Kpa Company ApS.

Levering af inventar samt fragtskader

PAKKEFORSENDELSER:
Pakkeforsendelser sendes med GLS.

PALLEFORSENDELSER:
Hos Kpa Company ApS sker levering enten i vores egen bil eller via vores speditør Danske Fragtmænd. Leveringsprisen afhænger af mængden af dit storkøkkenudstyr og destinationen for storkøkkenudstyret. Storkøkken leveres til hele landet, prisen oplyses ved bestilling. Leveringsprisen inkluderer levering udelukkende til fortovskant. Opbæring mv. er en mulighed, som kan tilkøbes mod merpris.

Din vare sendes på alle hverdage som udgangspunkt indenfor 48 timer fra din bestilling, med mindre du har bestilt en bestillingsvare. Skulle din vare være i restordre, vil du blive kontaktet pr. mail eller telefon kort efter din bestilling.

Kpa Company ApS leverer gerne til Færøerne, Grønland og udlandet, men der skal forventes en noget længere leveringstid, samt et tillægsbeløb til vores normale takster. Cateringinventar sælger til virksomheder, hvorfor købelovens almindelige bestemmelser ikke finder anvendelse. Alle leveringspriser på siden er udregnet ud fra levering til brofaste øer. Tillæg for levering til øer incl. Bornholm kan forekomme.

Ved varer som skal sendes med fragtmand, husk da altid at tjekke varen for eventuelle fragtskader INDEN der kvitteres for modtagelsen. Er der fejl eller mangler bemærkes dette på selve fragtbrevet, det samme gælder såfremt leverancen har været udsat for tyveri. Fragtmanden er blevet bedt om at ringe til dig 30 minutter inden han ankommer på adressen, denne ydelse er kun et ønske og ikke et krav. Ved skjulte skader skal der ligeledes reklameres straks efter modtagelse og fejlen er konstateret. Tag gerne billeder af udstyret inden dette flyttes. Pak udstyret ud allerede inden kvittering på fragtbrevet.

Ifølge dansk CMR-lovgivning er det altid modtageren, som har ansvaret ved modtagelsen af godset! Reklameres der ikke rettidigt er retten til at gøre mangler gældende bortfaldet.

Ved hver levering er der inkluderet 5 minutter til aflæsning, ved overskidelse af denne tidsfrist vil speditionsfirmaet være berettiget til at udfakturere evt. mertid anvendt.

Priser, betaling samt forfaldne fakturaer

Alle priser på CateringInventar.dk er excl. moms. Kpa Company ApS sælger til erhvervsdrivende. Når fakturaen er betalt har kunden accepteret at varen er til erhvervsbrug og købelovens almindelige bestemmelser derfor ikke finder anvendelse.

Betaling sker forud for levering, med mindre andet er aftalt. Kunden kan ikke foretage modregning i beløbet og kunden kan ikke tilbageholde eller nægte betaling grundet forsinkelse, reklamation eller modkrav vedrørende den konkrete ydelse eller produktleverance.

Ved overforfalden betaling vil der blive opkrævet rykkergebyr, samt 2 % i månedlige rente pr. påbegyndt måned. Desuden forbeholder Kpa Company ApS sig ejendomsretten på de købte varer indtil det fulde fakturabeløb er betalt.

Køleudstyr

Vores køleudstyr er ikke egnet til direkte kontakt med fødevarer, med mindre det står angivet direkte på produktet eller der er fødevaredokumentation på selve produktet. Det er derfor vigtigt at fødevarer der opbevares i køleudstyr fra os, opbevares i emballage eller fødevaregodkendte bakker / fade.

Leje af storkøkkenudstyr

Under lejeperiode SKAL evt. bestilling af service gå igennem Kpa Company ApS og det kan ikke forventes at eventuelle omkostninger, som ikke er varslet Kpa Company ApS vil blive refunderet. I lejeperioden har lejer ansvaret for udstyret og forsikring af dette. Udstyret er ikke forsikret af udlejer. Skulle et uheld være sket, som lejer er skyld i vil de faktiske omkostninger til udbedring / køb af lign. udstyr blive opkrævet af lejer. Udgangspunktet er at udstyret er fuldt funktionelt ved modtagelse, er der i lejeperioden nedbrud eller andre mangler på udstyret vil lejeprisen for det konkrete stykke udstyr blive refunderet når fejlen er testet og fundet berettiget. Grundet lave lejepriser kan der ikke ydes service på udstyret i lejers varetægt, med mindre dette er aftalt med Kpa Company ApS. Er udstyret ikke funktionelt ved modtagelse skal der straks gives besked herom. Ved eventuelle defekter på udstyret kontaktes Kpa Company ApS omgående og vi selvfølgelig være behjælpelig med at få udbedret akutte mangler. Generelt er vores udstyr af meget høj kvalitet og meget nyt i forhold til andre på markedet. Dette sikrer at vores udstyr har mindst mulig sandsynlighed for nedbrud – til glæde og gavn for jer og os.

Alt udstyr leveres tilbage i rengjort stand. Såfremt udstyret ikke er rengjort vil der blive opkrævet et rengøringsgebyr, som svarer til den faktiske tid anvendt på rengøring. Dog mindst 350 kr. excl. moms. Vi er på ingen måde krakilske, men udstyret leveres i normal rengjort stand og alle madrester mv. skal være fjernet fra udstyret når det returneres.

Det er ligeledes ikke tilladt at pantsætte udstyr udlejet af Kpa Company ApS. Kpa Company ApS forbeholder sig retten til at nægte udlejning uden særlig årsag.

Såfremt udstyr ikke tilbageleveres jf. den aftale som er indgået på den enkelte kontrakt er Kpa Company ApS berettiget til at opkræve yderligere leje for perioden. Dette vil dog blive vurderet efter de nærmere givne omstændigheder.

Ved langtidsudlejning kan der maksimalt lejes 2 stykker udstyr, med mindre særlig aftale er indgået.

Garanti ved nye varer og demomodeller

Vi mener garanti skal følge prisen på varen og varens kvalitet. Vælger du fra øverste hylde får du vores bedste garanti. Vælger du fra neder- ste hylde har vi skåret helt indtil benet og du får her en kortere garanti periode, tilgengæld for markedets nok laveste priser. Nedenfor finder du vores oversigt, som kort og præcist
lader dig få et overblik over den garanti du får på netop dit produkt. Du finder produktkate- gorien for hvert stykke udstyr på din bekræf- telse samt på hjemmesiden. Hvis kategorien ikke er benævnt vil varen blive kategoriseret som et CATERINGvalue produkt (gælder ikke demo, udstillings- og brugtvarer). Alle produkter tilhørende småmaskiner og køkkenmaskiner, som kan sendes med GLS skal indsendes til vores værk- sted for at blive repareret. Herunder blendere, mindre pålægsmaskiner, grøntsnittere, induktionsblus mv.
Alle servicesager har lige høj prioritet og vi bestræber os på at løse alle problemer hurtigst muligt – den faktuelle be- handlingstid vil afhænge af travlhed fra vores egne og eksterne teknikere. Inkluderet i garantien er dog IKKE weekend udrykning, aftentillæg eller lign. Alle reparationer udføres inden for normal åbningstid. Der tilbydes ikke låne-maskiner i udbedringsperioden med mindre denne vurderes ekstraordinært lang.
Som ved alle andre garantier dækkes selvforskyldte skader ikke. Af selvforskyldte skader kan blandt andet nævnes: Forkert tilslutning, manglende rengøring/vedligeholdelse, ovne eller opvaskemaskiner uden afkalkningsanlæg mv.
Sliddele såsom gummilister, glas, pærer og forbrugsvarer såsom vakuumolie, sandpapir i kartoffelskrællere mv. er ikke omfattet af garanti.

Garanti på brugte varer til storkøkken

På alle vores brugt varer får du 1 måneds garanti. Brugtvarer er gennemgået på vores eget værksted og fundet fri for fejl. Skulle der mod forventing være opstået noget under transport eller tilslutning/stilstand, så udbedrer vi problemet indenfor den første måned uden beregning. Herefter er der ikke yderligere garanti. Dog kan Kpa Company ApS også sælge varer angivet som defekt eller ”afhentningspris” som angiver at varen ikke kan forventes at kunne fungere efter hensigten ved modtagelsen. Ved åbenstående, overforfalden saldo, vil alt eventuelt garantiforpligtelse bortfalde.

Forbehold vedr. salg, tekniske oplysninger, vejledning mv.

Vi tager forbehold for tryk- og tastefejl, samt udgåede storkøkken varer. Vær endvidere opmærksom på, at det kan være vanskeligt at gengive farver, stand og udstyr 100% på billeder. Kpa Company ApS kan desuden ikke drages til ansvar for forsinkelser hos vores speditør samt leverandører i forbindelse med levering.

Produktinformationer, illustrationer, tekniske data mv. skal kun anses som vejledende. Ønskes et bindende svar på disse oplysninger, skal dette udstedes skrifteligt fra Kpa Company ApS.

Kunden har det fulde ansvar for at udvælge udstyret til den ydelse, som ønskes påtænkt. Det er kundens ansvar at der kan opnå de forventede resultater og funktionalitet med udstyret samt at denne kan fungere i det miljø hvor udstyret er tiltænkt at skulle benyttes.

Cateringinventar.dk tager ikke ansvar for udstyr, som er ukorrekt monteret og eventuelle farer der opstår i denne forbindelse. Desuden er det altid købers forpligtelse at dobbelttjekke at udstyret køb hos cateringinventar.dk lever op til gældende lovgivning og restriktioner som er til stede på varens endelige destination.

Forsinkelse med levering

Cateringinventar.dk er ikke ansvarlig for forsinkelse med leveringen, såfremt forsinkelsen skyldes force majeure eller forsinkelse opstået ved ekstern part. Alle forhold udenfor sælgers kontrol – herunder også importforbud, arbejdskonflikter mv. er ligeledes ikke sælgers ansvar.

Leveringstidspunkt udskydes med det antal dage, som Kpa Company ApS afventer information, evt. depositum eller på anden måde mangler at opfylde evt. formaliteter eller aftalte vilkår.

I tilfælde af forsinkelse vil rettidig leveringstiden således blive udskudt med et tidsrum svarende til hindringens varighed.

Ved øvrig forsinkelse kan køber hæve aftalen, såfremt sælger ikke har leveret senest 30 dage efter at have modtaget skriftligt krav om levering fra køber.

Mangler og produktansvar

Kpa Company ApS´ ansvar for fejl og mangler er altid og i enhver situation begrænset til enten at foretage omlevering, afhjælpning af manglen eller tilbyde kunden et af Kpa Company ApS fastsat afslag i købesummen.

For produktansvar er Kpa Company ansvarlig i henhold til de bestemmelser i produktansvarsloven, der ikke kan fraviges ved aftale. Kpa Company ApS fraskriver sig ansvar for produktskader på ethvert andet grundlag. Produktansvaret kan ikke beløbsmæssigt ikke overstige dækning på Kpa Company ApS´ produktansvarsforsikring.

Sælger kan i garantisager (se særskilt afsnit omkring garanti) kræve at foretage udbedring, omlevering eller efterlevering, såfremt dette kan ske uden væsentlig ulempe for køber. Ombytning og deraf følgende ind/ud, op og nedbæring vurderes ikke at være en væsentlig ulempe idet sælger udelukkende forpligter sine leverancer til kantstenslevering, hvorfor returvarer er efter samme regelsæt. Køber kan ikke hæve handlen helt eller delvist eller på anden måde kræve afslag eller erstatning, medmindre sælger har udvist grov uagtsomhed eller forsæt. Det kan ikke anses for at være en mangel, såfremt der ikke forefindes dansk manual.

Kunden forpligter sig til straks og senest ugedagen efter modtagelsen af en leverance at foretage kontrol af ydelsens / leverancen. Ved denne kontrol skal der kontrolleres for eventuelle mangler, hvis der konstateres nogle, skal disse omgående reklamere skrifteligt til Kpa Company ApS.

Sælger er kun ansvarlig for produktskader i forhold til køber, såfremt det bevises at skaden skyldes fejl eller forsømmelser begået af sælger. Med mindre der godgøres at sælger har handlet groft uagtsomt eller forsætligt, er sælger ikke produktansvarligt for følgende: Skader på fast ejendom eller løsøre, som indtræder mens det leverede er i købers besiddelse, Skader på produkter, der er fremstillet af køber, Skader på produkter, hvori de af køber eller tredjemand fremstillede produkter indgår.

Såfremt sælger måtte blive pålagt produktansvar overfor tredjemand, er køber forpligtet til at holde sælger skadesløs i samme omfang som sælgers ansvar ved ovennævnt bestemmelser er begrænset i forhold til køber.

Kpa Company ApS tager ikke ansvar for udstyr, som er ukorrekt monteret og eventuelle farer der opstår i denne forbindelse. Desuden er det altid købers forpligtelse at dobbelttjekke at udstyret køb hos Kpa Company ApS lever op til gældende lovgivning og restriktioner som er til stede på varens endelige destination. Samt at udstyret er godkendt til det specifikke formål kunden ønsker at benytte dette til. Dette gælder ligeledes at udstyret er monteret, installeret og benyttes efter gældende lovgivning.

Tilbagelevering af EL-SKROT / Wee regulativet

Ved udstytr af elektrisk og elektronisk art er kunden berettiget til at tilbagelevere til Kpa Company ApS. Kunden sørger for egen regning for tilbagelevering af det elektriske og elektroniske udstyr til den af Kpa Company ApS anviste adresse. Kpa Company ApS overdrager ansvaret for udstyrets afskaffelse i henhold til WEEE lovgivningen §33 (se bekendtgørelse nr. 362 af 6 april 2010 med senere ændring § 33), produktet må ikke afskaffes som uklassificeret kommunalt affalt, men skal bortskaffes særskilt i containere og samlingssteder som er mærket til WEE affald.

Bekendtgørelse om markedsføring af elektrisk og elektronisk udstyr samt håndtering af affald af elektrisk og elektronisk udstyr (Elektronikaffalds-bekendtgørelsen) nr. 362 af 6. april 2010 (med senere ændringer).

§ 33. Producenter og importører, der markedsfører elektrisk og elektronisk udstyr (EEE) til brug for erhverv, kan aftale med køberen af udstyret, at køberen overtager producentens eller importørens forpligtelser til særskilt håndtering.

Ansvarsbegrænsning

Køber kan ikke rejse krav om erstatning af nogen art, herunder driftstab, avancetab, følgeskader eller andre indirekte tab, således kan sælgers ansvar begrænses til udelukkende at kunne henføres til det leverede udstyr.

Cateringinventar.dk tager ikke ansvar for udstyr, som er ukorrekt monteret og eventuelle farer der opstår i denne forbindelse. Desuden er det altid købers forpligtelse at dobbelttjekke at udstyret køb hos cateringinventar.dk lever op til gældende lovgivning og restriktioner som er til stede på varens endelige destination set i forhold til det brug, som brugeren af udstyret har tænkt sig.

Værneting

Enhver tvist mellem sælger og køber afgøres ved retten i Herning med sædvanlig appeladgang.

Fravigelse fra købeloven

Betingelserne for køb ved Kpa Company ApS afviger fra købelovens bestemmelser. Kpa Company ApS benytter sig af købelovens bestemmelse om aftalefrihed mellem professionelle ved alle B2B-køb.

Tilbud uden udløbsangivelse udsendt pr. mail, brev eller pr. telefon kan uden forudgående advarsel annulleres uden begrundelse.

Fortrolighedspolitik

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Cateringinventar.dk betingelser, version 6,0, 02/12/2018

Ønsker du 1 års ekstra garanti?

Med vores forlængede garanti undgår du ubehagelige overraskelser. Vi bestemmer prisen på garantien ud fra værdien på det enkelte stykke udstyr.


BETINGELSER: Alle produkter tilhørende småmaskiner og køkkenmaskiner, som kan sendes med GLS skal indsen-des til vores værk- sted for at blive repareret. Herunder blendere, mindre pålægsmaskiner, grøntsnittere, induktionsblus mv. Alle servicesager har lige høj prioritet og vi bestræber os på at løse alle problemer hurtigst muligt – den faktuelle behandlingstid vil afhænge af travlhed fra vores egne og eksterne teknikere. Inkluderet i garantien er dog IKKE weekend udrykning, aftentillæg eller lign. Alle reparationer udføres inden for normal åbningstid. Der tilbydes ikke låne-maskiner i udbedringsperioden med mindre denne vurderes ekstraordinært lang.

Som ved alle andre garantier dækkes selvforskyldte skader ikke. Af selvforskyldte skader kan blandt andet nævnes: Forkert tilslutning, manglende rengøring/vedligeholdelse, ovne eller opvaskemaskiner uden afkalkningsanlæg mv.

Sliddele såsom gummilister, glas, pærer og forbrugsvarer såsom vakuumolie, sandpapir i kartoffelskrællere mv. er ikke omfattet af garanti.

Fortrydelsesret

Disse regler gælder kun for salg til forbrugere, medmindre andet er aftalt.
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.cateringmarine.restaurantinventar.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter, at du har modtaget din vare(r).
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i disse vilkår. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

OBS: Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Returnering

Hos Gastrobutikken.dk betaler du selv dine returneringsomkostninger. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen frem til tidspunktet for varens levering. Du kan med fordel genbruge emballagen fra Gastrobutikken.dk. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Vedlæg en kopi af ordrebekræftelsen eller gør tydeligt opmærksom på hvilket ordrenummer der er tale om.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Har en vare været brugt, vil værdiforringelsen fragå din tilbagebetaling. Sørg derfor for at holde beskyttelsesfolien på varerne, indtil du er sikker på, at du ikke vil gøre brug af fortrydelsesretten.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Kpa Gastro Aps, Gastrobutikken.dk
Rømersvej 33
7430 Ikast

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.knivblokken.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Når du returnerer varen, bedes du give information om, hvad manglen består i.

Ved erhvervsbrug / erhvervskøb bortfalder de 24 måneders reklamationsret og overgår i stedet til 1 års garanti.

Varen sendes til:
Kpa Gastro Aps, Gastrobutikken.dk
Rømersvej 33
7430 Ikast

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Gastrobutikken.dk, info@cateringmarine.restaurantinventar.dk eller 7199 3098. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til forbrugerklagenævnet på www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Adressen på forbrugerklagenævnet er Carl Jacobsensvej 39, 2500 Valby.

Derudover har du mulighed for, at benytte EU’s klagemyndighed ODR (Online Dispute Resulution). En sådan klage, kan udfyldes her.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på www.cateringmarine.restaurantinventar.dk, har vi brug for følgende oplysninger:  Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Kpa Gastro ApS  og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren for Kpa Gastro ApS  har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på www.cateringmarine.restaurantinventar.dk er Rasmus Hedegaard Kristensenm, rasmus@cateringmarine.restaurantinventar.dk
Oplysninger afgivet til www.cateringmarine.restaurantinventar.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din opgivne mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre. Som registreret hos Kpa Gastro ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Kpa Gastro ApS via e-mail info@cateringmarine.restaurantinventar.dk

Cookies

På KPA GASTRO APS (GASTROBUTIKKEN.DK) anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på KPA GASTRO APS (GASTROBUTIKKEN.DK) hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere KPA GASTRO APS (GASTROBUTIKKEN.DK)

Bilæggelse af strid

Hvis du vil klage over dit køb skal du rette henvendelse til mail@cateringmarine.restaurantinventar.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.

Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Har du øvrige spørgsmål vedr. disse handelsbetingelser kan du rette henvendelse til KPA GASTRO APS (GASTROBUTIKKEN.DK) via e-mail på mail@cateringmarine.restaurantinventar.dk

Fortrolighedspolitik

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.